Váš košík je prázdny
Vytknutie vady tovaru alebo služby
Vytknutie vady tovaru alebo služby
(uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady podľa Obchodného zákonníka)
Účel spracúvania osobných údajov:
Evidencia a vybavenie uplatnených nárokov kupujúcich – podnikateľov vyplývajúcich z vytknutia vady, vrátane komunikácie a informovania kupujúceho o priebehu vybavovania.
Plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa súvisiacich s vytknutými vadami.
Preukázanie splnenia zákonných povinností prevádzkovateľa pri riešení vytknutých vád, vrátane preukazovania nárokov a riešenia súvisiacich právnych sporov.
Dotknuté osoby alebo kategória dotknutých osôb:
Kupujúci – podnikateľský subjekt, ktorý vytýka vadu podľa Obchodného zákonníka.
Štatutárni zástupcovia, poverené kontaktné osoby alebo iné osoby zapojené do procesu vybavovania nárokov z vytknutých vád.
Kategória osobných údajov:
Bežné osobné údaje potrebné na plnenie zákonných povinností.
Zoznam alebo rozsah osobných údajov:
Kupujúci – podnikateľský subjekt: Obchodné meno, IČO, adresa sídla, meno a priezvisko štatutárneho zástupcu alebo kontaktnej osoby, pracovná pozícia, telefón, e-mail.
Údaje o tovare/službe, ktorej sa vytknutá vada týka (číslo objednávky, faktúry, popis vady), komunikačné záznamy.
Osoby zapojené do procesu vybavovania vytknutia vady: Meno a priezvisko, pracovná pozícia alebo súvislosť s procesom. Údaje uvedené v komunikácii.
Právny základ spracúvania osobných údajov:
Zákonnosť spracúvania osobných údajov:
Čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR – plnenie zmluvy.
Čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR – splnenie zákonnej povinnosti vyplývajúcej z Obchodného zákonníka.
Čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR – oprávnený záujem prevádzkovateľa (pre účely kontroly správnosti vybavenia a uplatňovanie nárokov na náhradu škody).
Zákonná povinnosť spracúvania osobných údajov:
Obchodný zákonník – Zákon č. 513/1991 Zb.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov osobných údajov pri vytknutí vady:
Advokát alebo právny zástupca pri riešení právnych sporov súvisiacich s vadami tovaru.
Subjekty zapojené do procesu vybavovania vytknutých vád (napr. dodávatelia, výrobcovia, znalci, dopravcovia).
Kontrolné orgány (napr. Slovenská obchodná inšpekcia), súdy a orgány činné v trestnom konaní (v rozsahu vyžadovanom právnymi predpismi).
Iný oprávnený subjekt:
Oprávnený subjekt podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a GDPR, zahŕňa:
Kontrolné a dozorné orgány: Orgány, vrátane Úradu na ochranu osobných údajov, ktoré môžu vyžadovať prístup k osobným údajom pre kontrolné a dozorné úlohy.
Súdy a orgány trestného konania: Majú prístup k osobným údajom v rozsahu potrebnom pre vyšetrovania, súdne konania a právne procesy.
Slovenská obchodná inšpekcia: Orgán dozoru nad spotrebiteľskou legislatívou, oprávnený vykonávať kontrolu osobných údajov.
Iné zákonom oprávnené subjekty: Štátne a verejné inštitúcie s právomocou spracúvať osobné údaje na základe zákona, ako napr. daňové úrady a sociálne zabezpečenia.
Prenos do tretích krajín:
Osobné údaje nie sú poskytované do tretích krajín.
Prenos do medzinárodných organizácií:
Osobné údaje nie sú poskytované do medzinárodných organizácií.
Zverejňovanie osobných údajov:
Prevádzkovateľ osobné údaje nezverejňuje.
Oprávnený záujem prevádzkovateľa (podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR):
Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje aj na základe oprávneného záujmu, ktorým je kontrola správnosti vybavenia vytknutých vád, preukazovanie splnenia zákonných povinností a uplatňovanie alebo obhajoba právnych nárokov.
Doba uchovávania / kritérium jej určenia:
Osobné údaje súvisiace s vytknutými vadami sa uchovávajú 5 rokov pre prípadné spory.
Doklady súvisiace s vytknutím vady (napr. vrátenie peňazí) sa uchovávajú 10 rokov podľa zákona o účtovníctve (zákon č. 431/2002 Z. z.).
Prevádzkovateľ bude spracúvať osobné údaje len počas nevyhnutného času na dosiahnutie účelu spracúvania v súlade so zákonnými požiadavkami. Po uplynutí tejto doby budú údaje bezpečne vymazané alebo anonymizované, pokiaľ nebudú potrebné na iné právne účely alebo na plnenie zákonných povinností.
Poučenie o forme požiadavky na poskytnutie osobných údajov od dotknutých osôb:
Poskytnutie osobných údajov je nevyhnutné pre vybavenie nárokov vyplývajúcich zo zmluvných vzťahov a súvisiacich právnych predpisov. Neposkytnutie osobných údajov môže mať za následok nemožnosť riadneho vybavenia uplatneného nároku.
Získavanie osobných údajov od iných zdrojov, ako od dotknutej osoby:
Hlavným zdrojom osobných údajov je dotknutá osoba. V niektorých prípadoch však môžu byť osobné údaje získavané aj z iných zdrojov, najmä tretích strán zapojených do posúdenia alebo vybavenia vytknutej vady.
Informácie o existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania:
Prevádzkovateľ vyhlasuje, že na základe získaných osobných údajov nedochádza k automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu vrátane profilovania.