Váš košík je prázdny
Vytknutie vady tovaru alebo služby
Vytknutie vady tovaru alebo služby
(spotrebiteľ)
Účel spracúvania osobných údajov:
Spracúvanie osobných údajov v súvislosti s vytknutím vady tovaru alebo služby.
Evidencia a vybavenie nárokov kupujúceho vyplývajúcich z vytknutia vady podľa Občianskeho zákonníka, vrátane komunikácie a informovania kupujúceho o priebehu ich vybavovania.
Zabezpečenie plnenia zákonných povinností prevádzkovateľa v súvislosti s vytknutými vadami.
Preukázanie splnenia zákonných povinností prevádzkovateľa pri riešení vytknutých vád, vrátane prípadného preukazovania nárokov a riešenia súvisiacich právnych sporov.
Dotknuté osoby alebo kategória dotknutých osôb:
Kupujúci (spotrebiteľ), ktorý vytýka vadu.
Osoby zapojené do procesu vybavovania nárokov z vytknutých vád.
Kategória osobných údajov:
Bežné osobné údaje potrebné na plnenie zákonných povinností.
Zoznam alebo rozsah osobných údajov:
Meno a priezvisko, adresa, telefón, e-mail. Údaje o vadnom tovare/službe (číslo objednávky, faktúry, popis vady). Komunikačné záznamy.
Meno a priezvisko, súvislosť s procesom vybavovania vytknutých vád, údaje uvedené v komunikácii.
Právny základ spracúvania osobných údajov:
Zákonnosť spracúvania osobných údajov:
Čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR – plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby, - podľa § 13 ods. 1 písm. b) ZOOÚ.
Čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR – podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná (zákonná povinnosť Prevádzkovateľa).
Zákonná povinnosť spracúvania osobných údajov:
Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov osobných údajov pri vytknutí vady:
Osobné údaje môžu byť poskytnuté alebo sprístupnené nasledovným príjemcom v súlade s platnými právnymi predpismi:
Poskytovateľ e-mailových a dátových služieb.
Advokát alebo právny zástupca pri riešení právnych sporov súvisiacich s vadami tovaru.
Subjekty zapojené do procesu vybavovania vytknutých vád (napr. dodávatelia, výrobcovia, znalci, dopravcovia).
Kontrolné orgány (napr. Slovenská obchodná inšpekcia), súdy a orgány činné v trestnom konaní (v rozsahu vyžadovanom právnymi predpismi).
Iný oprávnený subjekt:
Oprávnený subjekt podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a GDPR, zahŕňa:
Kontrolné a dozorné orgány: Orgány, vrátane Úradu na ochranu osobných údajov, ktoré môžu vyžadovať prístup k osobným údajom pre kontrolné a dozorné úlohy.
Súdy a orgány trestného konania: Majú prístup k osobným údajom v rozsahu potrebnom pre vyšetrovania, súdne konania a právne procesy.
Slovenská obchodná inšpekcia: Orgán dozoru nad spotrebiteľskou legislatívou, oprávnený vykonávať kontrolu osobných údajov.
Iné zákonom oprávnené subjekty: Štátne a verejné inštitúcie s právomocou spracúvať osobné údaje na základe zákona, ako napr. daňové úrady a sociálne zabezpečenia.
Prenos do tretích krajín:
Osobné údaje nie sú poskytované do tretích krajín.
Prenos do medzinárodných organizácií:
Osobné údaje nie sú poskytované do medzinárodných organizácií.
Zverejňovanie osobných údajov:
Prevádzkovateľ osobné údaje nezverejňuje.
Oprávnený záujem prevádzkovateľa (podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR):
Prevádzkovateľ spracúvanie osobných údajov na základe oprávnených záujmov nevykonáva.
Doba uchovávania / kritérium jej určenia:
Osobné údaje súvisiace s vytknutými vadami sa uchovávajú 5 rokov pre prípadné spory.
Doklady súvisiace s vytknutím vady (napr. vrátenie peňazí) sa uchovávajú 10 rokov podľa zákona o účtovníctve (zákon č. 431/2002 Z. z.).
Prevádzkovateľ bude spracúvať osobné údaje len počas nevyhnutného času na dosiahnutie účelu spracúvania v súlade so zákonnými požiadavkami. Po uplynutí tejto doby budú údaje bezpečne vymazané alebo anonymizované, pokiaľ nebudú potrebné na iné právne účely alebo na plnenie zákonných povinností.
Poučenie o forme požiadavky na poskytnutie osobných údajov od dotknutých osôb:
Poskytnutie osobných údajov je nevyhnutné pre vybavenie nárokov vyplývajúcich zo zmluvných vzťahov a súvisiacich právnych predpisov. Neposkytnutie osobných údajov môže mať za následok nemožnosť riadneho vybavenia uplatneného nároku.
Získavanie osobných údajov od iných zdrojov, ako od dotknutej osoby:
Hlavným zdrojom osobných údajov je dotknutá osoba. V niektorých prípadoch však môžu byť osobné údaje získavané aj z iných zdrojov, najmä tretích strán zapojených do posúdenia alebo vybavenia vytknutej vady.
Informácie o existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania:
Prevádzkovateľ vyhlasuje, že na základe získaných osobných údajov nedochádza k automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu vrátane profilovania.